Eerste reis dag richting Oslo - Reisverslag uit Sakskøbing, Denemarken van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu Eerste reis dag richting Oslo - Reisverslag uit Sakskøbing, Denemarken van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu

Eerste reis dag richting Oslo

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Irene

04 Juni 2017 | Denemarken, Sakskøbing

Na een heerlijk feestje bij Truus en Siebe hebben we een kort nachtje. Geen probleem, zeker niet als je lekker met vakantie gaat. We schenken de thermoskan vol koffie, broodjes zijn gesmeerd, eitje gekookt......we kunnen onderweg! Rond 06:00 uur rijden we Krimpen uit. Even een Apple naar Julia en Jolan. Ook zij zijn al wakker en gepakt. We hebben niks afgesproken voor de heenweg. Muv de 1ste camping waar we terecht willen komen.
Het is heerlijk rustig op de weg. Niet zo vreemd hè!
Op pinksterzondag in alle vroegte.
De koffie kan er mee door, broodjes zijn heerlijk. Dan is het toch, ergens in Duitsland, tijd voor een stop. Wisselen van bestuurder en even een sanitaire stop. Ik ben al geweest en sta buiten met Sita een beetje rond te kijken. Bij de benzinepomp steekt er een enthousiaste hand in de lucht. Ha, daar zijn de meiden! Gezellig! Effe bijpraten en dan gaan we weer. Niet achter elkaar aan, maar wel in de buurt.
Hier en daar wordt het toch drukker, wordt er aan de weg getimmerd, gaan we van 3 naar 2 banen of zitten we in een kijk file door een auto op zijn kop aan de andere kant van de vangrail. We gaan over een prachtige brug en dan komen we bij de Ferry naar Lolland. We hadden het idee om eerst een kortingspasje op te halen en dan een ticket te kopen. Helaas, thuis wel de app gedownload, maar het pasje is pas te vinden als we al op de boot zijn. Jammer, maar wie weet scheelt het bij de volgende boottochtjes. Na het ticket hokje te zijn gepasseerd, mogen we in rij 10 gaan staan. Op ons gemakje wachten we op de dingen die komen gaan. Voor aan de rij geeft een lichtje aan of jouw rij aan de beurt is.....of niet. Een groot billboard geeft de tijden en namen van de schepen aan. Dan gaat het licht op groen voor rij 10. We schuiven de boot op en verlaten de auto. Tuurlijk niemand mag op het autodek achterblijven. Met de lift naar het panorama dek op de 6'de. Niet voor ons, maar voor de bejaarde hondjes, uiteraard!

• 04 Juni 2017 - 20:49

Leen En Ank:

meiden veel succes en ik stuur het verslag weer door naar Bert en Anneke Overweel. Die volgen jullie ook.
    Hopelijk hebben jullie meer geluk als de vorige keer nu niet ziek worden hoor.

• 04 Juni 2017 - 23:25

Tonnie:

Het begint alweer heel gezellig om te lezen, we wensen jullie onwijs veel plezier!
    Tot later, we blijven jullie volgen. Xxxx

• 05 Juni 2017 - 17:13

Sonja Van Driel:

Hoi meiden, ik hoop dat al het mooie wat jullie willen zien ook inderdaad uitkomt.
    Rij voorzichtig, en een hele fijne reis.
    Julia, Jolan, Irene en Yvon een grote knuffel, en een grote kroeg voor Noa en het hondje van Irene en Yvon.
    Heel veel plezier.

• 05 Juni 2017 - 19:28

Jaap:

Hai. Veel lol daar..xxxxx

• 05 Juni 2017 - 20:56

Marga:

Top, wat gaan jullie weer een mooie reis maken.
    Lees met veel plezier de verslagen.
    Heel veel succes.

• 05 Juni 2017 - 21:53

Ciska:

Klinkt goed! Leuk om jullie ook dit keer weer te kunnen volgen!
    Tot horens, xxx

• 06 Juni 2017 - 19:29

Riet Scheffel:

Geweldig om weer mee te mogen reizen :-D we wensen jullie een hele mooie reis
    veel kijk en foto plezier. Geniet ervan en wees voorzichtig.!
    Groetjes , XXX