Dag 25 - Reisverslag uit Rotenburg, Duitsland van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu Dag 25 - Reisverslag uit Rotenburg, Duitsland van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu

Dag 25

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Irene

28 Juni 2017 | Duitsland, Rotenburg

Dag 25
Ik ben al eerste op! Heerlijk geslapen en geen idee hoe laat het is. Het hondje heb ik al een poosje geleden uitgelaten en eten gegeven en weer terug de slaapzak in. Maar nu ben ik klaar met slapen. Ik besluit met het hondje en de camera naar de zee te lopen. Een lekkere wandeling met een paar leuke vogeltjes en eendjes als foto resultaat. Als ik terug kom is er al een beetje leven in de brouwerij. Irene heeft geprobeerd te douchen. Niet gelukt, omdat ze eerst de kaart was vergeten en die vervolgens niet opgeladen bleek te zijn. We besluiten met zijn vieren om dan maar helemaal niet te douchen! Moet een keertje kunnen. We klappen eerst de tenten op en ontbijten dan in de enorme partytent die leeg naast ons staat.
Dan gaan we op pad richting Rødby haven. Daar nemen we de boot van 12:15 uur richting Puttgarden. We zitten op het panorama dek met ons gezicht in de zon! Heerlijk, bakkie koffie erbij met een stroopwafeltje.......mag nog even!
Aan de overkant is het, logisch, druk op de weg. We hebben de TomTom gezet op een plaatsje genaamd Rotenburg. Lijkt ons een lekker plekkie.
Onderweg komen we in een enorme drukte terecht, vrachtwagens, rijen dik auto's om ons heen. Oei, valt niet mee om zo het vakantie gevoel een beetje vast te houden. We stoppen in een dorpje Oldenburg in Holstein. Daar op een pleintje in de zon nemen we een broodje. Nee, even geen koffie met......net ontbeten. Een paar boodschappen gedaan. Het water was op en met deze temperatuur 21 graden (! ) moeten we genoeg drinken!
Dan komen we ook nog in een lekkere lange file terecht.......nou moeten we alles bij elkaar rapen om nog met vakantie te zijn. Maar goed, als je onderweg langs een opengeknipte auto rijdt met een trauma heli in het weiland, dan denk je weer....blij dat ik rij, ook al schiet het niet op! Dan begint het ook nog te gieten.......pff. Wat is dit voor dag!
We komen even naast elkaar te rijden, geven een banaantje over en dan zegt Julia: Barendrecht moet even plassen! Oké, gaan we doen!
Plassen, tanken, ijsje eten van de wc bonnetjes ( je weet wel) en het plan bespreken. Tegen de muur van de toiletten gedrukt kunnen we net droog blijven.
Plan: We blijven richting Rotenburg rijden en zoeken daar een hotel of zo iets. Oké, prima plan.
We gaan. De file is opgelost en het wordt ook weer droog. Zelfs de zon doet zijn best. Het is 20 graden.....lang niet meegemaakt...
Als we een afslag genomen hebben, laat Irene de TomTom zoeken naar een camping. 13 kilometer verderop komen we aan op een heerlijke bos camping in Buchholz.
Temperatuur is goed, het is droog en in het schattige hutje mag geen hond! Yes, we gaan de tent opzetten. Zal het voor de laatste keer zijn?
Lekker plekje, net niet onder de bomen. Jolan gaat hamburgers bakken, gewoon bij de tent. Hier zijn geen keukens meer voor algemeen gebruik. Met een uitje, een beetje tomatenketchup op een broodje van de camping van vanmorgen. We zitten lekker buiten in de lange broek.....vanwege de muggen. Deert ons niks!

• 28 Juni 2017 - 22:06

Truus:

Ach al in Duitsland bijna thuis dus.....nu ja bijna....

• 29 Juni 2017 - 10:08

Sonja:

Hoi meiden, de laatste loodjes, en dan zit het er weer op deze prachtige vakantie.
    Geniet nog en rij voorzichtig, XXX Son

• 29 Juni 2017 - 13:56

Jaap:

Hai girls,
    Het blijft leuk he, vakantie.... Rij voorzichtig en zeker de laatste dagen rustig aan. Niet afsluiten met een hele lange tocht.

• 29 Juni 2017 - 16:37

Riet Scheffel:

Goh ....gaat idd opschieten...jammer we zullen de berichtjes gaan missen.
    Wees voorzichtig en geniet nog even.!!!
    Groetjes!!! xxx