Dag 17 we gaan het vandaag een beetje anders doen! - Reisverslag uit Valdoviño, Spanje van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu Dag 17 we gaan het vandaag een beetje anders doen! - Reisverslag uit Valdoviño, Spanje van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu

Dag 17 we gaan het vandaag een beetje anders doen!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Irene

09 Juli 2019 | Spanje, Valdoviño

Barendrecht gaat na het ontbijt doen wat we al eerder van plan waren. De kustlijn terug omhoog. Daar zijn de, door de receptie mevrouw, beloofde hoogste kliffen van Europa te bekijken. Nou ja, die van Ierland zijn nog hoger, zei zij met een glimlach. Maar wij hebben de hoogste van het vaste land! We spreken af, dat we appen als het lukt om ‘s avonds gezamenlijk te eten, of niet.
Wij blijven in de buurt van de camping.
Als we, in de tent want het waait flink en de zon is er nog niet, een bakkie koffie drinken, komt er een roodborstje op de rand van de ingang zitten. Kijkt nieuwsgierig rond en gaat er dan weer vandoor. Wij hebben het plan om vandaag vogeltjes te gaan kijken. Al 1 van dichtbij gezien, dus!
Stappen in de auto met een detailkaart van de omgeving. Rijden ook een stukje omhoog op zoek naar een beetje water en bos/struiken. Dat vinden we daar wel, maar onmogelijk om er met de auto of te voet te komen. Rijden we weer terug de camping voorbij, langs de lagune richting vuurtoren. Daar is een parkeerplaats en een strandje en hier lopen verschillende paadjes door, met lage bosjes begroeide, duinen. We hangen om (camera en verrekijker) en gaan op pad. We lopen over duinen, rotsen en strandjes. Wat een prachtig gebied is dit. Niet heel veel vogels, maar wel mooie plaatjes te maken. Dan horen en zien we de roodborsttapuit. Zit parmantig te fluiten boven de bosjes op een tak. Later blijken er meer te zijn, wij vermoeden een gezinnetje. We gaan lekker zitten in een duinpannetje met zicht op het strand en hopen er op dat het gezinnetje voor ons komt zitten. Doen ze niet.......ik loop nog ‘even’ om en probeer het 3-tal van de andere kant te benaderen. Helaas, mijn lichtvoetigheid liet mij in de steek! Ik struikel en strompel door stekelige bosjes, au! Had mijn werkschoenen aan moeten hebben! De vogels kijken vanaf verschillende uitzichtpunten geamuseerd toe. Krijg ze niet meer in de lens.
Terug naar de duinpan, stekels uit mijn sokken halen en genieten maar. De zon komt er bij, bootjes gaan te water, en wij wachten op.......niks meer. Ook prima zo!
Terug op de camping doen we een wasje.......nog nooit vertoond! Dan maken we een volgende wandel rondje maar nu over het strand. De zon schijnt, maar de wind doet ook nog flink zijn best. Leuk voor de surfers, die deze kusten opzoeken. Snappen wij wel. Op een terrasje drinken we wat onder het genot van keiharde muziek. Leuke salsa, maar iets te hard.....we worden te oud voor die rotzooi, Haha! Dan krijgen we een dans demonstratie. 3 meiden doen het even voor en dan worden 2 Spaanse knullen uitgenodigd voor een lesje. Die hebben ze nodig, zo te zien. Strak in de heupen en een niet aangelegd ritmegevoel, krijgen we bijna medelijden met ze. Ze houden stug vol, dat oogst dan wel weer bewondering. We gaan!
De meiden zijn thuis en we kletsen bij. Zij hebben heerlijk rondgelopen bovenop de kliffen en lekker op een terrasje aan zee gezeten. Dat was tot nu toe nog niet gelukt! We bekijken de foto’s en bestellen een pizza bij de bakker voor aan de camping. Maakt hij zelf en dat proeven we, heerlijk!
De plannen voor morgen worden besproken. We blijven hier nog een nachtje en gaan morgen naar Corona! De wind is gaan liggen, kunnen we rustig gaan slapen!