Dag 16 WK finale! - Reisverslag uit Valdoviño, Spanje van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu Dag 16 WK finale! - Reisverslag uit Valdoviño, Spanje van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu

Dag 16 WK finale!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Irene

09 Juli 2019 | Spanje, Valdoviño

Lekker op de camping gebleven. We gaan nog even zwemmen in zee. Irene niet, die houd niet van koud water. Jolan, Julia en ik zijn geen watjes, dus wij gaan wel. Bij de zee gekomen steken we een voet in het water, koud!! We denken nog even dat we er aan moeten wennen, maar verder dan knie hoogte komen we niet. Dit is niet grappig meer. Snappen heel goed dat alle surfers zo’n pak aan hebben.....en dan nog. We steken het strand over naar de lagune. Daar is de temperatuur van het water heerlijk. We dobberen daar wat, zien een paar visjes en dan gaan we terug. Douchen en aankleden want om 17:00 uur begint de WK finale. Daar gaan we geen seconde van willen missen. Zeer ruim op tijd zitten we aan ‘onze’ tafel. Hadden we gereserveerd, maar dat sloeg nergens op. Alle Spanjaarden hadden al geluncht en de laatste vertrokken. Pas rond 21:00 uur komen de eerste terug voor het avondeten. Dan zijn wij al lang uit gejuigd .......we zingen uit volle borst mee met het volkslied, het woord hispanje krijgt een beetje meer diepgang nu we hier zijn. De barman helpt mee door het geluid goed hard te zetten. Dan begint de wedstrijd, spannend was het weer. Helaas lukte het de meiden niet om USA te verslaan. Alle inmiddels gearriveerde Spanjaarden leefden met ons mee. Zij gunde het ons veel meer dan die Amerikanen. Het mocht niet zo zijn. Dan gaan we hier maar lekker eten, ook prima. We voelen ons hier al helemaal thuis!