Dag 20 dagje camping - Reisverslag uit Muros, Spanje van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu Dag 20 dagje camping - Reisverslag uit Muros, Spanje van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu

Dag 20 dagje camping

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Irene

11 Juli 2019 | Spanje, Muros

Vannacht was het weer lekker afgekoeld en de tent zeiknat. Het druppelde ook binnen van af 1 kant van de tent. Staan blijkbaar weer een beetje scheef, maar dat hebben we deze keer met slapen niet gemerkt.
Vandaag blijven we op de camping, bijna. Eerst even boodschappen doen in Muros. We besluiten om het stadje verder niet te bekijken. Dus ook geen koffie met..... naast de supermarkt is weer zo’n Chinese winkel. Moeten we in. Deze keer omdat ik gisteren ontdekt heb, dat mijn tankini (combi van bikini en badpak) is verdwenen.....ook het onderste deel van die van Irene is verdwenen. Onverklaarbaar. We hebben alles op zijn kop gehad, niks gevonden. Gisteren heb ik gezwommen in het bovenstuk van Irene en het broekje van??? Geen idee, dit exemplaar nog nooit gezien. Later blijkt die van Jolan te zijn. Die dacht gisteren al: ik heb toch ook zo’n broekje.....afijn ook bij Barendrecht alles op zijn kop, maar niks gevonden.
In de Chinese winkel houd Irene voor mij 2 jassen omhoog, zodat ik het broekje even kon passen. Bovenstuk was van minder belang, dus die gaat op de gok mee. Best een geinige bikini voor nog geen €13,-. Benieuwd hoelang het meegaat. Het lukt Jolan om een grote wens in vervulling te laten gaan. Tot groot ongenoegen van Juul koopt zij een rond wasrekje. Een roze! Je kent ze wel: kun je de onderbroeken aanhangen op de camping!
Met een kar vol boodschappen keren we terug op de camping. Alles verdeelt over 2 koelboxen.....en de rest in de schaduw onder de boom. Geen koffiepads gevonden, dus Barendrecht maakt opschenk koffie. Ook lekker en de Senseo gaat even terug in de zelf geknutselde doos.
Dan gaat Barendrecht naar zee en wij gaan wandelen naar het natuurgebied rondom een Laguna. Het is hier een Natura 2000 gebied, maar de Europese subsidie die daar bij hoort, is hier (nog) niet besteed. Paden zijn onbegaanbaar, info bordjes vergaan en vergeeld. Op een verdwaalde eend met jongen na niks gezien. Ijsje gegeten in het bos met uitzicht op zee en dan weer terug. De zon brand op onze bol.
Op de camping is Barendrecht net terug van het strand. Het water was steenkoud, het waait enorm. De kite surfers hebben het naar hun zin. Tijd voor een borrel. De rode wijn kookt bijna, want die paste niet meer in de koelbox. De witte wijn is lauw, maar kan nog net. Zoute stokjes erbij.....even bijkomen in de schaduw.
Dan gaan we het meemaken: Jolan gaat koken! Dus moet Juul er echt aan gaan geloven; de keuken wordt uitgeklapt! Wij hoeven niks te doen, dus......ik schrijf dit verhaal!
We laten ons de macaroni en sla goed smaken. De afwas is een uitdaging met al dat rode spul van de saus en weinig warm water. We nemen 3 of 4 bakken naast elkaar in beslag. Is toch rustig! Spoelen, wassen en weer spoelen en dan is het schoon! We drinken ( op schenk) koffie in de zon. Die schijnt nog op de plek tegenover ons. Hebben nu 5 plaatsen bezet! 2 voor de tenten, 2 voor de auto’s en 1 voor de koffie in de zon.
Gisteren hebben we een mooi plaatje gemaakt van de maan, nu laat Irene met haar 1-oog de maan aan Barendrecht zien. Prachtig. Het koelt alweer lekker af.

• 11 Juli 2019 - 18:42

Truus :

Wat een schattig wasrekje.......

• 11 Juli 2019 - 20:33

Lia Van Wel:

Yvonne en Irene, ik krijg jullie reisverslag van Truus door en vindt het verslag heel leuk en lees het met veel plezier, ik vind het heel grappig dat je het steeds Over de Barendrechters hebt. gr.Lia
    E

• 12 Juli 2019 - 06:47

Jaap:

Ik heb het wasrekje bekeken. Een volkomen overbodig optimaal truttig en onzinnig hulpmiddel. Onderbroeken kan je ook gewoon aan een touwtje laten drogen. Kus...

• 12 Juli 2019 - 07:20

Ank De Bode:

Nog heel veel plezier. Zou het deze keer gaan zonder tegenslagen

• 12 Juli 2019 - 07:42

Riet:

Opschenk koffie beetje inproviseren maar je moet wat om wakker te worden. haha Maar beter iets dan niets. Het weer is dus net als hier ,beetje wisselvallig, wel fijn dat je dat al gewend bent he ;-) .
    Het roze wasrondje had er nog nooit van gehoord maar vind m erg leuk.

Veel plezier nog en goede reis verder.
    Gr. Riet X