Dag 27 en dan ben ik jarig! - Reisverslag uit Couhé, Frankrijk van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu Dag 27 en dan ben ik jarig! - Reisverslag uit Couhé, Frankrijk van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu

Dag 27 en dan ben ik jarig!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Irene

19 Juli 2019 | Frankrijk, Couhé

Ik ben het wel gewend, jarig zijn in de vakantie. Maar dat je dan ook met vakantie bent, dat is niet altijd zo. Als ik ‘s morgens wakker wordt is er nog weinig aan de hand. Terug van de toiletten hangt er ineens een happy birthday slinger aan onze tent! Gekocht in een van de Chinese winkels die we uitgebreid bezocht hebben. Wat leuk! Na felicitaties en ontbijtje gaan we zwemmen. Het weer is heerlijk, de zon doet het goed. Na een paar baantjes is het tijd voor insmeren en op de ligstoel. Het is hier weer prima geregeld. Als we dat allemaal zat zijn en trek in koffie hebben, gaan we terug naar de tent. Bij de koffie wordt ik getrakteerd op de meegebrachte Madeleintjes. Deze keer worden er voor mij 6 kaarsjes ingestoken. Als het uiteindelijk lukt om die ook aan te steken, mag ik ze uitblazen! Wat een leuke verrassing (ook uit de Chinese winkel, overigens).
Dan houden we een rustige middag. Fruit opeten, en ruimte houden voor een diner. Ik heb het vuilnis weggebracht, staat ook nu net buiten de camping en ben doorgelopen naar een restaurant. Gezien op internet, leek wel wat. Zag er goed uit van binnen, dus heb ik gereserveerd.
Het kleding advies blijft casual, we zijn tenslotte op camping vakantie!
Rond 19:00 uur komen we er aan. Willen niet gelijk aan tafel, maar nemen met een glaasje plaats op het terras. Beetje luidruchtig hier, omdat de N10 boven ons, kruist met de D weg langs de camping. Verkeer van alle kanten, zeg maar. Dan gaan we naar binnen. Aan met mooie witte lakens bedekte tafels, zoeken we er 1 uit. Een andere tafel is bezet, dus reserveren had niet nodig geweest. Handig voor de kok, dat wel. De bediening is lief, maar onervaren. Beide knullen proberen ons, met en verlegen glimlach, goed te begrijpen. We bestellen een 3 gangen menu en zijn benieuwd wat we krijgen. Het voorgerecht ziet er heel goed uit en smaakt ook heerlijk. Ook het hoofdgerecht laat zich prima smaken. Geen enorme borden vol, maar meer dan uitstekend op smaak, vlees, vis, groente, patatjes en harico vert( boontjes) zijn allemaal vers en heerlijk. Dan komt er voor ons alle 4 een kaasplankje. ?? Niet besteld, dus wij maken dat vriendelijk duidelijk. Wij willen graag de kaart om een dessert uit te kiezen. De jongste ober neemt de bordjes weer mee......dan wordt duidelijk dat de kaasjes gewoon bij het menu horen. Ooooo, weten wij veel. We eten het alsnog lekker op. Dan kiezen we nog een dessert, tjonge jonge ook al zo lekker. Koffie na en dan kan er echt niks meer bij.....nou ja Juul besteld nog een bolletje karamel ijs, omdat het zo lekker is!
We wandelen de halve kilometer terug naar de tent. Ik zet op FB hoe lekker het eten is daar. Lees nog alle felicitaties en dan naar bed.
Morgen de een na laatste reis dag☹️.

• 19 Juli 2019 - 14:52

Tante Hanny Vogel:

Wij willen je even bedanken voor de geweldige verslagen, SUPER, we hebben er echt van genoten.

• 19 Juli 2019 - 15:27

Wil:

Van Harte Gefeliciteerd nog met je verjaardag, heb genoten van al je reis verslagen, leuk!!
    Wens jullie verder een goede reis terug naar huis. Groeten, Wil

• 20 Juli 2019 - 11:30

Ank De Bode:

Wel een beetje laat maar nog van harte gefeliciteerd.
    Gelukkig gaat het tot heden zonder ongelukjes houden zo.
    groetjes