Dag 28 laatste tent opruim dag! - Reisverslag uit Rambouillet, Frankrijk van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu Dag 28 laatste tent opruim dag! - Reisverslag uit Rambouillet, Frankrijk van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu

Dag 28 laatste tent opruim dag!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Irene

19 Juli 2019 | Frankrijk, Rambouillet

We gaan vandaag op het gemakje opruimen. Willen de tent dusdanig in de zak hebben, dat hij direct op zolder kan!
Voor vannacht hebben we een kamer geboekt in Ibus budget, net zoals op de heenweg.
Het leek ons geen goed idee om op te ruimen en dan ook nog, op vrijdag, naar huis te rijden. De zon schijnt lekker, de tenten zijn droog. Eigenlijk doen we niet eens langer over het inpakken dan normaal. Ervaring, zullen we maar zeggen.
Omdat Couhe vlak langs de doorgaande route licht, vliegen we zo de grote weg weer op. Lunchen ergens onderweg en verbazen ons over de Franse picknickplaatsen. Wij weten nog wel, dat het vroeger met de jongens niet om aan te zien was hier. Smerige hurk toiletten en vol gepieste bosjes herinneren wij ons. Nu is alles schoon, inclusief de (normale) toiletten. Na een broodje en vers water gaan we weer door. Rond 15:30 uur komen we aan bij Ibis in Rambouillet. Aan de balie horen we dat we verkeerd zitten. De budget variant is even verderop. Als we ook die gevonden hebben, knoeien we nog een poosje bij de toegangsdeur. Gaat niet open. Na herhaaldelijk op de bel te hebben gedrukt, komt een mevrouw ons helpen. De reservering erbij pakken. Nummer intoetsen, creditcard er insteken en dan komt er een bonnetje met de toegangscodes voor de kamers. Aha, wisten wij veel. Op de heen weg was er gewoon een meneer die de deur open had staan!
Gelukt, lekkere kamer, koelboxen op de stroom. Tenminste als in onze kamer de conciërge eerst even ons lampje heeft gerepareerd.
Dan gaan we tanken, kunnen we morgen gelijk kilometers maken. We proberen het bij de Carrefour maar kunnen de pomp niet vinden, dan brengt Google uitkomst. Helemaal in het dorp, lekker druk, lukt het. Volgetankt keren we terug naar het juiste hotel. Dan aan de wandel terug naar de Carrefour. Boodschappen voor nu en onderweg. Wat een enorme supermarkt. We lopen ons een ongeluk voor water, wijn, fruit en wat brood. Drinken daar nog een koffie met.....en dan zitten we te borrelen aan de picknicktafel voor het hotel. De meiden kaarten.....alweer, Juul leest en ik doe....je weet wel!
Vanavond lekker slapen hier, morgen vroeg weer op voor de laatste etappe.

• 19 Juli 2019 - 15:09

Riet:

Aaaah jaaaa...aan al het leuke komt een eind jammer he! Maar het waren weer fantastische veslagen altijd leuk om mee te mogen op jullie vakantie.!
    Wens jullie fijne reis naar huis en een welkom thuis.

Groetjes en een fijn weekend.! Riet XX

• 19 Juli 2019 - 15:52

Antonia:

Yvonne het waren weer heerlijke verslagen!
    We wensen jullie een enorme goeie terugreis!
    Welkom thuis als het zover is en een fijn weekend.
    Groetjes Dries en Tonnie.

• 19 Juli 2019 - 18:01

Charles:

Fijn dat je verjaardag goed verlopen is. Goeie reis terug.