Dag 6 - Reisverslag uit San Vicente de la Barquera, Spanje van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit San Vicente de la Barquera, Spanje van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Irene

28 Juni 2019 | Spanje, San Vicente de la Barquera

Nieuwe plek
Vandaag pakken we de boel weer bij elkaar. Ik ben nog flink moe van gisteren. Dat betekent eigenlijk dat een rit met allerlei stops niet echt aanlokkelijk klinkt. Wij gaan dat even overslaan. Juul wil graag Santiliana del Mar bezoeken.
Verrassend snel hebben we ingepakt, afrekenen en gaan. Als je weg gaat, dan weet je het, dan gaat iedereen tegen je praten. Tips gaan over en weer. We horen het allemaal aan of we het gaan doen, is weer iets anders.
Los van elkaar rijden we naar San Vicente de la Barquera. Langs Bilbao en Santander. Ook een mooie stad, maar je kunt niet alles doen. Even genoeg van een stad, we gaan naar het strand! Om te tanken moet je hier echt van de snelweg af. Geen probleem, zo blijkt, want het ziet er overal keurig uit. Als wij gaan tanken, kunnen we sanitair, vers brood kopen, etc. We zien een koffietent in de buurt, maar geen parkeergelegenheid. Dus door. Even later toch trek in koffie, er af en we zien een hotel restaurant. Een spoorlijn houd ons even tegen. We staan al een poosje voor de slagboom, geen trein. Kennelijk sta ik wat onhandig, want het kruisende verkeer kijkt mij verwonderd aan. Vond zelf dat ik heel slim positie had gekozen, blijkbaar niet. Duurt en duurt maar, dus wij draaien richting ‘wegrestaurant’. Blijkt een uitstekende keus! Als we hadden gewild, hadden we hier uitgebreid kunnen eten. Wij houden het bij koffie met...
De camping is snel gevonden en we zoeken een plekkie voor 2. Vragen bij de receptie of hij ( een zichtbaar Spaanse knul) Engels verstaat. Yes, als we tegen elkaar praten horen van achter de balie: in het Nederlands kan ook hoor, ik heb daar familie! De eerste 2 plekjes laten we voor wat het is, te dicht bij de schoorsteen van het restaurant. Patat is lekker, maar de lucht van frituren wat minder. We schuiven een stukkie op en hebben daarvandaan een prachtig uitzicht op heuvels en de bergen van de Picos d’europe. Als het helder wordt, zien we de besneeuwde toppen.
Met wat omzwervingen komt Barendrecht ook aan. Kwamen van een andere kant aanrijden en hadden al 2 campings gehad voordat de juiste in beeld kwam. Stadje was toch niet veel bijzonders, heel toeristisch en bediening niet echt vriendelijk. Evengoed lekker gegeten.
Na het maken van het kampement genieten we van het uitzicht. Dan gaan we lekker zwemmen. Heerlijk zwembad met een ligweide met stoelen. Een zelfde uitzicht maakt het plaatje compleet.
We eten een lekkere salade gemaakt van wat er nog is, aangevuld met de tonijn die wij bij het tankstation hadden gekocht!
Dan gaan we eens kijken waar het strand is. Kwartiertje wandelen, zegt men. Kan best kloppen, als we terug komen is het 23:00 uur. Bed tijd.

• 28 Juni 2019 - 17:17

Antonia:

volgens mij kan het allemaal een stuk beroerder.
    Geniet nog lekker allemaal.

• 28 Juni 2019 - 17:51

Truus :

Blijven jullie hier een paar dagen is vakantie toch.....

• 29 Juni 2019 - 06:56

Riet:

Klinkt alweer heel gezellig en de moeheid, ja altijd vervelend , herken dat. Geniet maar van de strand momenten en de rest van de reis. xxx

• 30 Juni 2019 - 04:06

Joyce:

Lekker relaxed weekend hier, dus eindelijk even tijd om bij te lezen :)
    Heerlijk om jullie reis avonturen zo te volgen, klinkt als genieten met zijn viertjes!
    Dikke kus van Lieke voor oma & oma en blijf genieten. Liefs!

• 30 Juni 2019 - 05:53

Charles:

Hoi Lui zoals je ziet heb ik je berichten nu ontvangen Ik heb ze nog niet gelezen. doe ik op mijn gemak. Jullie een fijne dag verder.

• 30 Juni 2019 - 06:28

Hoi Lui. In een sneltreinvaart heb ik de verslagen gelezen. Het ziet er allemaal avontuurlijk uit. Geniet er lekker van.