Tips, trucs en dankjewel! - Reisverslag uit Krimpen aan de IJssel, Nederland van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu Tips, trucs en dankjewel! - Reisverslag uit Krimpen aan de IJssel, Nederland van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu

Tips, trucs en dankjewel!

Door: Yvonne en Irene

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Irene

07 Juli 2014 | Nederland, Krimpen aan de IJssel

Zondag 6 juli

Heerlijk geslapen in ons eigen bed. Niet heel lang, omdat Nederland er lang over deed om Costa Rica op de knieën te krijgen!
Terug kijkend op onze reis zijn er een paar opmerkingen te maken.
We hebben het samen uitstekend naar ons zin gehad en zijn trots op elkaar en onszelf. Als we weer zoiets gaan doen, zeggen we, dan nooit meer met een karretje er achter. Ook het hondje heeft het goed gedaan. Met zoveel temperament blijven protesteren is best knap, maar dit gaan we haar niet meer aan doen.
Het motto zal de volgende keer worden: als het niet op de fiets past, gaat het niet mee. Dat wordt een andere insteek van bagage pakken. Je zorgt voor (waterdichte) tassen op de fiets. In balans, graag! En dan stop je daar in wat je nodig denkt te hebben. Uit ervaring weten wij, dat het minder kan zijn dan je thuis denkt. Past het er dan niet in? Jammer!
Deze reis hebben we klaar gezet wat we nodig dachten te hebben en dat vervolgens op de fiets gesjord. Op onze gewone boodschappen fietsen! Een slap tasje aan het stuur vol met benodigdheden voor onderweg. Gaat ook......
Dus, als je van die mensen ziet met stevige, speciale fietsen met voor en achter mooie waterdichte tassen, een handig afpak tasje aan het stuur, vaak ook nog in dezelfde kleurstelling........dan hebben ze of ervaring of goed geluisterd naar andere ervaren fietsers. Mogelijk toch ook voor ons de volgende keer iets ter overweging.

Wat onverwacht leuk was, is het ontmoeten van andere fietsers. Het schept een bijzondere band om zo onderweg te zijn. Samen is dat al zo, maar met alle andere stellen en alleen fietsers gebeurt dat ook. Je rijdt er eens achter, dan weer ervoor. Op campings kom je elkaar tegen of tijdens het koffie drinken. Geweldig leuk! Al denk je soms van wel, je bent echt niet alleen onderweg!

Het was wel handiger en soms ook goedkoper geweest om onderweg ook internet te hebben. Natuurlijk is er op veel plekken gratis wifi, maar dan ben je al op een camping of hotel ingecheckt. Later kom je er dan achter dat je ergens anders goedkoper of beter af was geweest. We gaan dus niet meer zonder verbinding op weg. Onze GPS heeft ons wel uitstekend geholpen!

En, als laatste, waren we heel blij met alle leuke en opbeurende reacties op onze reisverhalen. Sommige tips hebben we nodig gehad, om andere hebben we gegrinnikt. Dat er in steden die we aandeden heel wat moois te zien was, hebben we voor kennisgeving aangenomen. Is mooi, zeiden we dan tegen elkaar, maar dat doen we op een andere vakantie. Het heeft er wel voor gezorgd dat we het volgende met elkaar hebben afgesproken: Als we beide met pensioen zijn (wanneer dat ook moge zijn!) gaan we de hele route nog eens af. Met de auto! Dan gaan we in de dorpjes en steden op de route alle bezienswaardigheden ook echt bekijken. We hopen dan ook de allermooiste slaapplekken weer terug te kunnen vinden.
Het was zwaar, avontuurlijk, goed, gezellig, bijzonder, prachtig, meestal zonnig, verrassend, kortom:
HééL MOOI GEWEEST!

• 07 Juli 2014 - 19:29

Truus:

een mooie ervaring dus..

• 07 Juli 2014 - 19:31

Maaike:

Goed gedaan dames! Ik vind jullie bewonderenswaardig, heb diep diep respect voor jullie en heb het voor ons ook op de to-do-list gezet, want zoiets moet je gewoon een keer gedaan hebben! En nu lekker met de beentjes omhoog genieten van jullie welverdiende rust, groetjes Maaike

• 07 Juli 2014 - 19:52

Tonnie:

Goed gedaan hoor meiden, we zijn zoooooo trots op jullie en op Sita natuurlijk ook!!!!!
    Fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn en dat Nederland weer op jullie steun vanuit Krimpen kan rekenen hahaha.
    Groetjes van ons xxxx

• 07 Juli 2014 - 20:01

Jaap Ringeling:

Hai, en jullie bedankt voor de prachtige verhaaltjes. Was leuk... Kanjers. En.. wanneer gaan we weer eens lekker eten en drinken.... tijd...

• 07 Juli 2014 - 20:09

J En J:

lieve meiden, fantastisch. het was leuk jullie te ontmoeten en te ont-moeten. :-) we zijn in normandie en pakken strand, zon, zee, regen en rust. tot snel na de vakantie. x van j en j.

• 07 Juli 2014 - 20:09

J En J:

• 07 Juli 2014 - 20:40

Leen En Ank:

Dames, we zijn hard stikke trots op jullie, hebben iedere keer weer genoten van de verhalen.
    Trouw iedere keer alles gelijk doorgestuurd naar Anneke en Bert.
    Leen gaat met iemand zwemmen die jullie ook kent en die kreeg ook de verslagen.
    Hij heet Arie die kent één van jullie van het trimmen. Dus konden ze alles nog eens doornemen.
    Meiden nogmaals we zijn hardstikke trots op jullie.
    Leen en Ank

• 08 Juli 2014 - 08:35

Pascal:

Ik heb genoten van jullie verhalen!

• 08 Juli 2014 - 19:56

Carlo:

Hi lieve bikkels, het zit erop. Dat hebben jullie toch maar mooi gedaan. En een levenservaring rijker. Ik heb vanaf de start tot nu genoten van de verhalen. Met trots en ook een beetje jaloers. Neem het er van. Als het goed is zie ik in in geval irene nog in augustus, net voordat mijn vakantie begint. Tot gauw en een heeeele groooooote knuffel aan sita.

• 08 Juli 2014 - 21:45

Conny:

Toppers ,,,,
    Wát leuk zeg!! Ik heb er geen woorden voor, dus WELKOM. THUIS !!
    Groetjes Conny en Guido

• 09 Juli 2014 - 19:40

Hannie Nooijen:

Lieve Irene en Yvonne,

Gelukkig nog een berichtje, was een beetje verslaafd aan jullie reisverslagen. Jullie hebben een prachtige ervaring achter de rug, denk dat het een strak plan is om dat nog een keer met de auto over te doen, of weer met de fiets maar dan zonder Sita en een beetje meer genieten van al het moois wat jullie zij tegen gekomen. Ik kijk uit naar je verhalen aan onze havngtafel. Mis je. Hannie

• 24 Oktober 2014 - 20:03

Giancarlo:

Oggi per caso, ho letto il Vostro diaro di viaggio, Complimenti!!
    Tanti saluti da San Michele all'adige!!

Giancarlo