Dag 14 Oviedo - Reisverslag uit Cudillero, Spanje van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu Dag 14 Oviedo - Reisverslag uit Cudillero, Spanje van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu

Dag 14 Oviedo

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Irene

05 Juli 2019 | Spanje, Cudillero

Weinig geslapen, al die herrie boven ons hield ons uit de slaap. We ontbijten op het gemakje in de zon op het lege plekje tegenover ons. Douchen, opruimen en dan stappen we in de auto richting Oviedo. Ik besluit dat ik moet winkelen, want heb net iets te weinig korte broeken mee genomen. Anders moet ik al wassen en dat staat niet in de planning. We parkeren vlakbij de oude stad en lopen daar zo in. Heerlijk weer, 26 graden en zon! De sfeer voelt hier goed, straatjes zijn leuk en korte broeken, shirtjes, spiegeltje en pet zijn gauw gevonden. We lopen naar een kerk, maar daar moeten we voor betalen. Principe zaak, doen we niet. Aan de zijkant is een kapel, daar kunnen we zo in. Weer geen kaarsje om aan te steken, dus dat lijkt niet te gaan lukken. Later treffen we nog en andere mooie kerk (gratis!). Aan beide zijde is daar een soort kapel aangebouwd waar familie graven in de muren zijn. Bijzonder, hebben we nog nooit gezien!
Tijd voor lunch, gaan we op zoek naar een pittoresk plekkie. Als we die gevonden hebben, bestellen we diverse hapjes, pinxos. De vriendelijk barman helpt ons met kiezen, samen met een Engels sprekende Spaanse naast ons. Ongevraagd helpt zij ons de menu kaart door.
Na de lunch zijn de meeste winkels dicht en besluiten we huiswaarts te gaan, kunnen we nog even zwemmen in zee!
Onderweg nog even wat boodschappen doen voor het avondeten en dan rijden we naar het strand. De lucht is weer betrokken en het idee om te gaan zwemmen laten we varen. Aan de kust is het nog druk. Een leuke baai met strandje. Hier schijnt de zon er weer! We wandelen door het water naar een terrasje en weer terug.
Dan naar de tent, ik moet dit verhaal nog schrijven, Irene nog een kistje repareren, Juul nog lezen en Jolan belt even met familie.
Honger hebben we niet echt, maar het is 20:00 uur, dus toch maar een salade maken. Zonder eten naar bed.....dat doen we niet.

• 06 Juli 2019 - 05:33

Truus:

Wat een heerlijke verhalen zit er helemaal het is net of ik er bij ben .