Dag 7 Oosterend! Woensdag. - Reisverslag uit Oosterend, Nederland van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu Dag 7 Oosterend! Woensdag. - Reisverslag uit Oosterend, Nederland van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu

Dag 7 Oosterend! Woensdag.

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Irene

16 Juni 2021 | Nederland, Oosterend

Vandaag willen we het een beetje rustig aan doen. Druk geweest de afgelopen tijd….mag een tandje minder.

Jaap slaapt uit, wij de meiden drinken 3 koppen thee, relaxed. De tafel is al gedekt, maar we gaan pas de eitjes koken als we Jaap horen douchen.

Na het ontbijt drinken we koffie buiten op het terras. Lekker weertje, het beloven hete dagen te worden in heel Nederland en wij zijn blij dat we lekker op het eiland zijn. Altijd wind hier en toch wel koeler dan in de Randstad.

Na de koffie gaan we even op de fiets naar een kringloopwinkel twee dorpen hier vandaan in Lies. Effe kijken of ik nog inspiratie op kan doen voor onze eigen kringloop in Krimpen. We moeten in de rij, want ook hier is er een mandjes beleid. Ook een mondkapje, nu nog wel! Als we uiteindelijk binnen zijn, valt het op dat het hier wat rommeliger oogt. Niks is geprijsd. Als ik er naar vraag, zegt een vrijwilligster: dat weet de dame aan de kassa en het valt altijd mee. Als we met een kleinigheidje bij de kassa komen, kijkt de kassa-dame en noemt een bedrag. Dat lijkt mij nou lastig, maar hier werkt het! Alle opbrengst naar de plaatselijke kerk.

Dan stappen we op de fiets en gaan richting het monument in opbouw voor de overleden Joop Mulder. Het is nu hoog water, dus de ‘bloem’ zou open kunnen staan. We fietsen dwars door, nog niet gemaaide, weilanden. Overal grutto’s, tureluurs, scholeksters en bergeenden. Die laatste zijn vooral heel schuw, maar nu vliegen ze niet weg. Al gauw blijkt waarom. Er liggen een stuk of 16 jongen in het water!  We kijken verwonderd rond, zoveel weide vogels bij elkaar zien wij ook in de Krimpenerwaard niet! Dan gaan we de dijk over en zien we het monument. Hij lijkt al aardig af, maar een bordje bij de loopbrug verteld ons dat dit nog niet het geval is. De ‘bloem’ is niet helemaal open. Morgen weer even kijken.

Dan gaan we de dijk weer terug over en fietsen we de laatste kilometer terug naar huis. Even een bakkie doen en een boterhammetje voor de liefhebben. We hebben moeite om alle 4 in de schaduw te zitten, maar het lukt net. Dan gaan we naar het strand. Vlakbij bij het paviljoen Heartbreak Hotel. Jannie en Irene gaan het terras op in de schaduw. Irene wil niet meer verbranden, logisch. Jaap en ik gaan het strand op. Ik ga wandelen en jutten. Schelpen zoeken en ondertussen bedenken wat ik er mee ga doen. Zonnetje op de rechterarm, tegenwind. Na een poosje, zon op de linkerarm en wind in de rug. Heerlijk. Ik zie Jaap lekker liggen slapen en meldt dat ik alvast naar het terras ga. Jaap heeft lekker gezwommen. Op het terras zitten de meiden onder de parasol, jas aan en parero omgeslagen. Als Jaap er ook is, nemen we nog een drankje. Dan zoeken we de fietsen weer op en rijden, met windje in de rug, 1 kilometer naar huis. We zouden het tenslotte rustig aan doen. Op het terras de parasol uit en op rust. Lekker badderen en Jannie kookt vandaag spaghetti. Heerlijk buiten gegeten en dan nu uit de zon. Het kan ook teveel worden!

Voetbal kijken en aan de koffie! Het was alweer een mooie dag!

• 16 Juni 2021 - 21:04

Jenj:

Klinkt als genieten. Veel plezier nog

• 16 Juni 2021 - 21:45

Riet:

Heerlijk dat jullie het treffen met het weer, is weleens anders geweest toch !! Leuk huisje gezellig naast een paddock met de paardjes. Veel plezier nog en kijk uit dat je niet verband! ;-) xxx

• 17 Juni 2021 - 00:10

Ben En Lia:

Jullie hebben wel fantastisch weer! Het zijn weer leuke verhalen om te lezen.
    Nog mooie dagen en geniet ervan.
    Groetjes van ons, ook voor Jaap en Jannie. xx

• 17 Juni 2021 - 07:34

Antonia:

Wat een schitterend huis! De omgeving ziet er ook prachtig uit.
    Lekker nog ff genieten en idd. oppassen dat jullie niet verbranden.
    Groetjes van ons aan jullie allemaal. xxxx