Rustdag in Verona - Reisverslag uit Verona, Italië van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu Rustdag in Verona - Reisverslag uit Verona, Italië van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu

Rustdag in Verona

Door: Irene en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Irene

31 Mei 2014 | Italië, Verona

Vrijdag 30 mei
Het oor van Sita lijkt al beter. Beetje gevoelig nog, maar stukke minder dan gisteren!
Tijdens het ontbijt gesproken met de overige gasten. Een Duits stel heeft de auto geparkeerd bij de Reschensee en fiets vandaar naar het Gardameer. Twee Nederlandse dames lopen naar Rome! Daar zijn ze inmiddels al 3 jaar mee bezig. Wij vertrekken als laatste. Het weer is goed en het fietspad loopt nog steeds vrolijk langs de Adige.het gaat lekker vlot. In Trento drinken we koffie. Een stel informeert naar de hondenkar en schrijft even op hoe het heet. Ze bedanken ons uitvoerig. Wij kijken naar hun honden, twee flinke joekels. Zal toch echt een groter model nodig hebben! Tot aan de lunch gaat alles op rolletjes. In Rovereto zien we een leuke tent om wat te eten. Onder de luifel treffen we het Duitse stel, die gastvrij opschuiven! We eten een bord pasta, gaat er goed in, en kletsen wat. Zij snappen niet dat wij er al zijn! Zij gaan tot Ala. Wij willen de enige camping in de omgeving halen. Beetje ver, maar we gaan ons best doen. Het dorp uit is bijzonder! Een klein straatje in en dan 12 % omhoog! Net niet gehaald, hihi! Even verderop is een omleiding. Die brengt ons naar boven, terwijl wij eigenlijk aan het water moeten blijven. Als we bordjes Gardameer tegen komen, gaan we op de gps af. Beetje links, naar beneden, Yep zo komen we direct weer aan de rivier. We wandelen over een gravelpad van een wijnboer. Naar beneden en dan.....staan we voor de vangrail! Chips, dat gaf de GPS niet aan! Een jongeman zit daar een beetje te zitten en vraagt of hij ons kan helpen! Wij willen richting Ala. Geen probleem, beetje rechts, onder de weg door en dan zit je weer op het fietspad! Blijkt allemaal te kloppen. We zijn er weer. Het lijkt alsof de middag kilometers langer zijn dan die in de ochtend! Gaat het ook nog een beetje regenen! Het is te warm voor de regenpakken. Ergens hebben we gezien, dat het 28 graden is! Geen last van met fietsen. We slingeren door de wijngaarden. Licht op en af, maar laat dat licht maar zitten! Als we in de buurt van de camping komen gaan we eerst even naar de supermarkt: broodje, drinken, biertje. De camping is dan nog 3 kilometer! Gevonden! We worden hartelijk ontvangen en mogen de tent opzetten in de tuin! Als we daarmee bezig zijn, komt de zoon een kannetje rode wijn brengen! Zo hartelijk zijn we nog niet eerder ontvangen! Top! Moe maar tevreden op camping Revena even voorbij Rivalti! Wat een prachtige plek is dit! Omringt door bergen, groen en rots, weet je niet waar je kijken moet! De avondzon maakt er nog een mooier schouwspel van. Af en toe wordt de stilte wel wreed verstoord door een langs denderende goederentrein. Het begint gewoon te worden!
Als wij van ons wijntje genieten, komt een man met een grote rugzak de camping op. Hem hebben we onderweg al eerder gezien! Blijkt op 1 april te zijn vertrokken uit Oud-Beijerland en gaat ook naar Rome!
Sita's oorpijn is over!
1442 Kilometer op de teller

Zaterdag 31 mei.
Vannacht toch een beetje last gehad van de lange etappe van gisteren. Het lijf leidt, zal ik maar zeggen. Niet specifiek ergens, maar in totaal.
We staan op met de zon, kijken om ons heen en dan ben je zo alles weer vergeten (bijna dan!) ik laat de hond uit en dan moet ik even gaan zitten. De laatste ochtenden toch wat last van mijn rug. Een paar weken terug plat gelegen met spit en dat speelt een beetje op! Na wat inpak en strek werk, gaat het weer prima. Als we alles hebben ingepakt gaan we aan een vorstelijk ontbijt. Wat een geweldige plek is dit. Vriendelijke en gastvrij, prachtige bergen en, op de goederentreinen na, heerlijk rustig! De reiziger uit Oud- Beijerland is goed gezelschap. Hij heeft bij de PTT en later de KPN gewerkt, nu met pensioen. Het lijf is nog prima, dus wandelt hij graag. Zijn vrouw ook, maar niet zo lang. Dus nu is hij, voor de tweede keer, drie maanden op pad. Na Santiago is nu Rome aan de beurt. Leuke vent, we zouden bijna vergeten te vertrekken!
We willen vandaag naar Verona. 40 kilometer, dus bijna een rustdag vergeleken bij gisteren. Hadden we dat nou maar niet gedacht en hardop gezegd! Gek toch, dat dan alles tegen valt. We moeten een enorme klim verwerken. 10 % omhoog en zeker 3 kilometer lang! Wel een mooi uitzicht, maar dat mag dan ook wel. Een groot deel gaat langs de doorgaande weg. Druk, maar het schiet wel weer lekker op! Onderweg kopen we broodjes en een vers bakje aardbeien. Dan op zoek naar een bankje. Als we die gevonden hebben, zien we weer wat er allemaal zo voorbij komt op een fietspad. In de buurt van Verona komen we aan de verkeerde kant van de Adige uit. Ja, die volgen we nog steeds! Slingerend door de buitenwijken van de stad, vinden we de weg weer terug met dank aan de gps! Langs het water, midden in de stad, naast de ponte Pietra, kijken we in het rond. Hier ergens moeten we strak naar boven voor de stadscamping. Een medereiziger ziet ons kijken en wijst de juiste afslag. Naar boven! Het valt niet mee om boven te komen. Zo'n 3 á 4 haarspeldbochten verder komen we aan. Een kleine doorgang brengt ons tot aan de receptie. Irene blijft boven staan met Sita (die het vandaag ook helemaal zat is!). Ik parkeer mijn fiets en daal 5 meter steil af naar de receptie. Uitkijken geblazen met die ijzertjes onder mijn schoenen. Er is nog plek! We worden niet alleen door het personeel hartelijk ontvangen, maar ook door een echtpaar die wij op de vorige camping ook troffen. Eerst wil de mevrouw van de receptie ons, vanwege de hond, op een echte plek neer zetten. Ik wil graag op het trekkersveldje. Leek me wel gezelliger. Als we nummer B10 toegewezen hebben gekregen, schuifelen met de hele handel naar beneden. Een klein poortje voor ons uit. We passen daar net doorheen en komen op een terras met gezellige tafeltjes en stoeltjes uit. Ik stop, kijk naar rechts en ben stom verbaasd. Een kleine ommuurde tuin overdekt met druiven ranken van zo'n 40 bij 15 meter met de uitkijkgaten erin komt in mijn blikveld. Het tuintje wordt bevolkt met reis en leeftijdgenoten, die hun tentje op staan te zetten. B10 is 2 bij 4 meter! Even groot als alle andere plekken langs de muur! Wij parkeren alles op deze postzegel en gaan eerst een biertje drinken. Op het terras bekijken we de kaart van de camping. Het laatste stuk van het tuintje heeft een heel wat ruimere plek. Ik vraag aan de receptie of we mogen verhuizen. Voor 5 euro extra mag dat! We staan nu op B8 een plek van 3 bij 6 meter met overzicht over het gehele 'scouting' kamp! Gezellig! We hebben onderweg al besloten dat we hier morgen een rustdag gaan nemen! We zijn er aan toe!
1484 kilometer op de teller.

• 31 Mei 2014 - 19:21

Charles:

Mooi gedaan meiden. Verona een mooie stad! Bekijk het als je kunt. Vooral rond de Arena is oud. Je kunt er gezellig uit eten en drinken. Pas wel op voor bepaalde "Toeristen"!
    Veel plezier verder.

• 31 Mei 2014 - 19:44

Yvonne En Irene :

We zullen uitkijken, Charles! Bedankt voor de tip!

• 31 Mei 2014 - 19:50

Riet:

Wat leuk allemaal om te lezen en geniet van de "vrije" dagen op de camping om in de rondte te kijken want idd Verona is mooi,ook dat jullie wel steeds medereizigers zien die hetzelfde doel hebben, geeft de reiziger moed he lijkt mij want tussen de regels door is het toch behoorlijk zwaar :-( maar neemt niet weg dat het de reis van jullie leven is.
    Ik heb vanmiddag mijn moederdag kadootje gehad van Rich en Anneke we zijn in Proeflokaal (naast Kaatmossel) highthe wezen nuttigen was heel erg gezellig en lekker. Erg leuk zo'n verassing. Verder hier alles rustig aan het front. Ga zo voetbal kijken... Ned-Ghana...in de kuip!! :-D
    Groetjes veel liefs knuf voor Sita <3 xxx ;-)

• 31 Mei 2014 - 19:50

Riet:

Groetjes veel liefs knuf voor Sita <3 xxx ;-)

• 31 Mei 2014 - 20:29

Michiel & Ciska:

Mooie verhalen, en ze blijven maar komen, leuk!
    We blijven ons maar verbazen over het aantal kilometers,
    al bijna 1500!
    Veel plezier nog!
    xxx

• 31 Mei 2014 - 20:36

Frans En Gerda:

Hallo daar,

Net jullie relaas weer gelezen. Fijn dat het goed gaat. Geniet van jullie vrije dag in Verona. Ik heb vandaag Frans opgehaald uit Leeuwarden. Hij heeft de Elfstedentocht gewandeld. Het was erg zwaar, maar hij zit nu lekker weer thuis met de benen op tafel.

groetjes uit Borne.

• 31 Mei 2014 - 20:54

Richard En Anneke :

Zo tantes, jullie fietsen aardig door!
    Fijne dag morgen! Lekker genieten van de omgeving!

• 31 Mei 2014 - 21:02

Tonnie:

Meiden wat een trip zeg, ik geniet er gewoon van om dit mee te beleven met jullie (wel fijn dat het vanuit mijn stoel is) hihi jullie maken wel veel mee, je kunt er een boek over schrijven! Geniet nog lekker en ik neem aan dat jullie (aan de km. te zien) aardig op streek zijn!!!! Dikke knuffel van ons!

• 31 Mei 2014 - 22:36

Ingrid:

Hallo tantes, ik vertel net aan Remco hoe leuk het is steeds de verslagen te lezen, alsof we er zelf bij zijn. Ik denk dat het het best zwaar is maar ook een hele belevenis. Geniet van jullie vrije dag morgen, je hebt het verdiend.

• 31 Mei 2014 - 23:00

J En J:

he dames wederom hele mooie ervaringen en gelukkig oorpijn van sita weer weg. Ik heb net voorgelezen uit jullie werk en hoor naast mij o en a en enige andere mogelijk jaloerse kreten, ook van bewondering...
    wij zijn trots op jullie en hopen dat je van verona geniet. Mogelijk een concert? rust pakken ook altijd goed.
    goede reis verder en geniet ze!
    liefs j en j

• 01 Juni 2014 - 00:05

Paul Copier:

Hé meiden, geniet maar lekker van jullie rustdag. Beetje lopen in plaats van fietsen. Zal Sita ook prettig vinden. Helemaal top zoals het gaat. Het zal vaak genoeg niet meevallen maar zo te lezen valt er genoeg te genieten. Nog 500 km met de auto, misschien ook met de fiets? Succes liefs Paula

• 01 Juni 2014 - 09:21

Yvonne En Irene:

Hallo Frans,
    Knap gedaan! Wandelen.......wij houden het op fietsen! Laat de pootjes maar eens lekker masseren!
    Chiel en Ciska,
    Heerlijk hè! Zo'n eigen huis!
    Ha zus,
    Met de auto is het korter! Wij hebben er nog zo'n 700 te gaan!

• 01 Juni 2014 - 11:12

Mirjam:

Hoi Zusjes

Ik was gisteren op een 50 jarige bruiloft en trof een man en vrouw die de reis in 1999 hadden gedaan. Alles met de fiets en via Zwitserland dus behoorlijke bergen beklommen. GPS hadden ze toen nog niet. Ha ha. gelukkig hebben jullie wel iets meer " hulpmiddelen". Alhoewel je toch zelf die trappers rond moet zien te krijgen. Gelukkig lees ik minder over koud en regen en meer over zonnetje. Lekker genieten dames.

• 01 Juni 2014 - 13:55

Conny:

Hallo meiden, wat ben ik toch jaloers, kan ik toch niet over komen voor de haartjes te knippen en ik ben ook goed in ruggen....
    Leuk om te lezen en o zo herkenbaar, ik denk dat na 3 maanden jullie echt niet meer passen in het dagelijkse beslommerde leven. Dus geniet lekker!!

Lieve groetjes Conny. En ook. Guido

• 01 Juni 2014 - 14:10

Petra:

Mooie verhalen, geniet van de rustdag.

• 01 Juni 2014 - 14:49

Lia:

Hoi dames
    Ik beb zo blij dat Truus jullie verslagen doorstuurt, ik lees ze met veel plezier en heb tegelijkertijd veel bewondering voor jullie, geniet van jullie rustdag.
    Gr.Lia

• 02 Juni 2014 - 12:44

Teuus :

hoi wij hebben een rondje helmond gefietst tja dat haalt het natuurlijk niet bij wat jullie aan het dien zijn..
    rob en mirjam nog op visite gehad...gezellig.
    enne ik zou nog een rustdag nemen......alle tijd toch?

• 04 Juni 2014 - 16:49

Marjo En Dick :

Hoi ireen en yvonne, Wat een leuk verslag van jullie reis ,het is net of we steeds een stukje mee fietsen van uit de luie stoel ,wat een prestatie ,en dan sita mee ,een hele onderneming heel erg gaaf !Wij gaan het weekend van pinksteren fietsen in belgie ,maar ik denk dat het wel wat ,,anders "is maar wel genieten hoor .Over 2 maanden dan kunnen wij ook wat langer op vakantie ,ZAAK VERKOCHT per 1 september .Wij wensen jullie nog meer genot van de mooie natuur ,de mensen die je onderweg tegen komt en wensen jullie een goeie reis verder .marjo en dick