Dag 5 - Reisverslag uit Itsaspe, Spanje van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Itsaspe, Spanje van Yvonne en Irene - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Irene

28 Juni 2019 | Spanje, Itsaspe

Bilbao
Vandaag is de dag, waarvan wij al heel lang wilde dat ie kwam. Tenminste, dat geldt voor Jolan en mij! We gaan naar het Guggenheim museum!
‘s Morgens nog rustig aan. Volgens de camping baas rijden we even voorbij Bilbao naar de parkeergarage van het bedrijventerrein. Daar is ook het metrostation. Zo gezegd, zo gedaan, en ook zo gelukt. We springen als volleerde metro reizigers van het perron in het rijtuig. Wel lekker als je dat allemaal van huis uit gewend bent! Als we uitstappen lopen we rechtuit zo naar het museum.....niks aan de hand, maar heet! 40 graden en later loopt dat nog op naar de 46 graden! In de stad is dat, uiteraard, geen doen. Het museum is lekker fris, daar doet de airco het prima. Tja, de verwachtingen waren hoog, de tentoonstellingen vielen wat tegen. Beetje sombere thema’s: oorlog, verderf, botten.....soms indrukwekkend, maar niet altijd! Het gebouw is, als verwacht prachtig. Als we uitgekeken zijn, gaan we naar buiten....oei de 46 graden is een feit. Niet normaal dit! Maar zegt Juul, we lopen langs de rivier naar het oude stadsdeel, daar is het vast wat koeler.....no! Puffend en zwetend sjouwen we langs het water. Slingerend van schaduw naar schaduw. Fles water kopen en door. Dan, 2 bruggen verder, zien we de 7 kleine straatjes, want zo heet het daar. Smal en hoog, dus schaduw genoeg en ietsje koeler. Tijd voor pinxos, wijn en bier. In een leuke tent met alleen lokale bevolking hebben we heerlijk gegeten. De ober vraagt waar je in Nederland pinxos kunt eten. Niet, zeggen wij. Hij zegt dat hij dat gemerkt heeft en dat hij die grote stukken vlees echt niet normaal vond! Horen we het eens van een ander.
Dan stiefelen we richting de metro, nog even een koffie bij de Starbucks. Dat hadden niet hoeven doen, niet echt lekker.
Metro in en hup naar de parkeergarage. Daar staat een vriendelijke man in uniform, die er voor zorgt dat wij maar 0,70 cent afrekenen! Met het OV reizen wordt ook hier beloond! Met een uurtje zijn we weer thuis. Kapot! Nog niet naar bed, want we moeten het er nog over hebben wat we morgen gaan doen. Dat lukt eigenlijk niet meer, morgen gaan we verder, camping thuis al uitgezocht, hup slapen!

• 28 Juni 2019 - 17:12

Antonia:

Pffffff wat een hitte daar, morgen hier ook 30+ en daar zit ik al niet op te wachten!
    Weer leuk verhaal, veel plezier verder.

• 28 Juni 2019 - 17:47

Truus:

Pinxos zijn toch tapas gerechtjes?
    Die hebben wij hoor in ansterdam....

Tags: Bilbao